Perwoll Perwoll Perwoll

#Relive

#Познайомимося
Обличчя повільної моди

Обличчя повільної моди: Кейт Флетчер

Коли ми говоримо про рух повільної моди, ми часто починаємо дискусії про конкретні вдосконалення, які можуть внести основні гравці моди та кінцеві споживачі, щоб створити більш чесну та стійку індустрію моди. Але раптом ми все неправильно зрозуміли? Що робити, якщо навіть найстильніші екозахисники не можуть розгледіти «ліс моди» за всіма «органічними деревами»? Кейт Флетчер, безумовно, вважає саме так, – а коли говорить жінка, яка власне ввела термін «повільна мода», ми всі повинні слухати. 

 

Уповільнення – це не визначення повільної моди

Професор кафедри сталого розвитку, дизайну та моди в Центрі сталої моди при Університеті мистецтв, м. Лондон, відома як дослідниця, письменниця та спікер з усіх питань повільної моди. Більше того, вона була першою людиною, яка вжила цей термін, який з того часу став усталеним поняттям у дизайнерському словнику. Частково вона визначила повільну моду як противагу швидкій, назвавши швидкість «визначальною характеристикою сучасної текстильної та швейної промисловості».

Однак Флетчер вважає найпоширеніші рішення проблем швидкої моди суто «технічними питаннями». Хоча перехід на органічні волокна, виплата справедливої заробітної плати та загальне поліпшення умов праці – це все кроки у правильному напрямку, вони не висвітлюють суть того, що насправді означає повільна мода. Для Флетчер, поняття повільної моди включає набагато більше, ніж просте уповільнення. Ідеал одягу вищої якості, що виробляється в чесних умовах у менших кількостях, лежить в основі її філософії, і не є кінцевою метою. Якщо ми продовжимо купувати величезну кількість речей – навіть чесної, органічної, стійкої моди – справжня проблема не буде вирішена. Щоб дійсно вирішити цю проблему, нам варто переглянути своє ставлення до одягу, який ми носимо.

 

За межами споживацтва: переформатування повільної моди

Найвідоміший теоретик повільної моди вважає, що її дітище мало стосується одягу та способу його виробництва, а більше – способів взаємодії людей з ним. Якщо ми переосмислимо моду, усі способи, якими ми користуємось, адаптуємось, змінимось та будемо цінувати одяг, який в нас є, ми можемо бути чимось більшим ніж просто споживачі. Якщо ми змінимо свою точку зору, ми більше не будемо пасивними споживачами трендів і стилів, що нав'язуються брендами та дизайнерами. Натомість наш досвід повільної моди стає активним та особистим, оскільки ми постійно створюємо власний стиль, чим довше ми носимо та зберігаємо одяг. 

На додаток до її публікацій, як академічних, так і популярних, проєкти Кейт Флетчер яскраво ілюструють теорію повільної моди на практиці. В ефірі «Lifetimes» вона та її партнер з досліджень, Матілда Тхам, попросили жінок вести модні щоденники, вибирати як улюблений одяг, так і одяг, якого вони ніколи не носили, та нотувати свої звички щодо прання. Отримані дані допомогли їм розробити майбутні сценарії щодо швидкого та повільного одягу, з більшою увагою щодо зберігання, відбору, носіння та догляду за одягом. 

Нам всім варто переглянути власну роль у житті нашого одягу, включаючи те, що ми вже робимо, а також те, що ми можемо і повинні робити, щоб він служив довше. За словами Кейт Флетчер, це початок шляху до справжньої повільної моди. 

Image credits
Header image: Courtesy of Kate Fletcher