Perwoll Perwoll Perwoll

#Relive

#Познайомимося
Обличчя повільної моди

Обличчя повільної моди: Фаррелл Вільямс

Людина, що має багато капелюхів, Фаррелл Вільямс, – співак, репер і музичний продюсер, лауреат премії «Греммі». До цього переліку ми також можемо додати ролі бізнес-підприємця та революціонера в галузі стійкої моди. Адже коли Вільямс не співає про розмиті лінії, везіння або просте щастя, він займається перетворенням океанського пластику в дизайнерський джинсовий одяг.

Світи розваг та моди часто перетинаються, і Вільямс не став винятком; протягом своєї кар'єри він працював із такими різними брендами, як Moncler, Uniqlo, Louis Vuitton та Adidas. Але саме завдяки його бренду вуличного одягу Billionaire Boy’s Club відбулася доленосна зустріч із екологічною текстильною компанією під назвою Bionic Yarn, чиї високотехнологічні нитки виготовлені з пластику, виловленого в океані.

Океанічний пластик: звідки він береться

Snižování množství plastu v oceánu je klíčovým tématem udržitelné módy

Запатентована структура Bionic Yarn складається з трьох шарів: серцевини для забезпечення міцності та еластичності, середнього шару з переробленого пластику (що становить до 45% пряжі), та верхнього шару таких волокон, як бавовна, вовна або льон, щоб надати тканині відчуття природності.

 

І потрібно лише п'ять етапів, щоб перетворити сміття на скарб:

  1. Збір пластикових пляшок у морі;
  2. Подрібнення пляшок;
  3. Нагрівання подрібнених пляшок;
  4. Перетворення подрібнених часток на пряжу;
  5. Перероблення пряжі на тканину.

 

Вільямс був настільки вражений цією технологією, що став третім партнером (разом із співзасновниками Тімом Кумбсом і Тайсоном Туссантом). Пізніше, вже як креативний директор Bionic Yarn, Вільямс співпрацював із G-Star RAW, щоб у 2014 році створити першу в історії лінійку джинсів, виготовлених із переробленого океанічного пластику, Raw For The Oceans. Колекція стала уособленням перетворення небажаних океанічних відходів на актуальний, модний, свіжий та чистий джинсовий одяг.

Щасливі (океани) та стійка мода

Společnost G-Star RAW se zavázala k udržitelné módě

Колекція Raw For The Oceans стала важливим орієнтиром стійкої моди для G-Star RAW. Було чотири колекції, для кожної з яких було перероблено приблизно 10 тонн пластику. Революція моди захопила також інші частини бізнесу. У 2015 році компанія підрахувала, що вона використала два мільйони пластикових пляшок і 1000 тонн пластикового сміття для створення свого асортименту.

Вільямс став співвласником G-Star RAW у 2016 році. Він придбав компанію для створення стратегічного партнерства. І в типово елегантному стилі він вирішив опублікувати новини через Instagram: «Вершина мого бізнесу. Сьогодні я пишаюся тим, що став співвласником G-Star RAW».

Роль Вільямса в компанії – творчість, він контролює дизайн, рекламні кампанії та допомагає визначати стратегію компанії. Нещодавно він запросив Джейдена Сміта для створення стійкої лінійки джинсового одягу. Можливо, це важливіше, ніж запрошення друзів знаменитостей (хоча це також допомагає), так Вільямс покращив дотримання брендом принципів стійкої моди. Bionic Yarn все ще в грі, і компанія G-Star Raw прийняла низку зобов'язань щодо прозорості ланцюга постачання для розробки сертифікованого джинсового одягу відповідно до «принципу регенеративного дизайну».

Розмиті (джинсові) лінії

Modelka, která má na sobě červený nadýchaný kabát z udržitelné módy

Зачекай, це ще не кінець історії. Можливо, найбільше характеризує Вільямса його постійний творчий підхід. Оскільки він ніколи не відступає та не рефлексує над досягненнями, він створив ще кілька ініціатив, що відповідають його денному порядку розвитку стійкої моди.

Наприклад, він великий шанувальник етичного бренду PANGAIA і часто підтримує їхню продукцію. Нещодавно PANGAIA створила веганський пуховик. Результат 10-річних наукових досліджень, ця куртка характеризується захистом від холоду без жорстокості – виготовлена із висушених польових квітів замість гусячого пір’я – та зовнішньою підкладкою з перероблених матеріалів і пластикових пляшок.

В іншому місці росте ажіотаж навколо запуску капсульної колекції, яку Вільямс розробляє для Chanel, легендарного будинку моди. Відомо небагато подробиць про те, що буде входити в колекцію, але, з огляду на результати роботи Вільямса, повільна та стійка мода практично гарантують увагу подіумові люкс-сегменту.

Image credits
Header image: Getty Images
Image of seahorse under water: Shutterstock
Image of Pharell Williams and group of people in laundry room: Getty Images
Image of model wearing big red coat: Courtesy of Pangaia